Frederik Picard
"Een uitdagende marketingstrateeg." Zo wordt Frederik Picard vaak beschreven. Frederik combineert theorie met praktijk. Hij runt marketing- en communicatiebureau Reputations, dat gespecialiseerd is in het merkreputatiemanagement van tal van nationale en internationale klanten. Op academisch niveau, publiceert hij marketingboeken en is hij deeltijds marketingdocent en onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen en AP Hogeschool Antwerpen. Zijn vakgebieden zijn marktonderzoek, merkreputatiemanagement en duurzaamheidsmarketing. Frederik vertrekt altijd vanuit een sterk onderbouwd strategisch kader: hoe kan je een merk op een degelijke manier opbouwen, uitdragen, bijsturen of beschermen?
Korte bio
- Professioneel actief in marketing & communicatie sinds 2002
- Managing partner van marketing- en communicatiebureau Reputations (sinds 2015)
- Deeltijds marketingdocent bij AP Hogeschool Antwerpen (sinds 2015) en Universiteit Antwerpen (sinds 2023)
- Auteur ‘People always talk about Reputations’ (LannooCampus), ‘Dit is marktonderzoek’ (VAN IN) en ‘Do tell’ (LannooCampus)
- Gespecialiseerd in merkreputatiemanagement, marktonderzoek en duurzaamheidsmarketing

Blogposts

Het schuren tussen leren en doen: ben ik niet beter dan AI?
Frederik Picard (Reputations, UAntwerpen, AP Hogeschool) doet een bekentenis: hij is verslaafd aan het verslaan van de AI-machine. Hoewel AI duidelijk een meerwaarde aan zijn professionele leven biedt, voelt hij toch de drang om ChatGPT te overtreffen. Deze competitie dient niet alleen als motivatie om zijn eigen kunnen te verbeteren, maar ook als herinnering aan de unieke kracht van menselijke creativiteit en inventiviteit in een wereld waarin technologie steeds dominanter wordt.